9 dingen die essentieel zijn voor een site

9 dingen die essentieel zijn voor een site

Een site is essentieel voor je bedrijf. Ik geef je 9 dingen waarop je moet letten als je een site hebt. Een site is immers het eerste contact met de klant. 

  1. Eigen domeinnaam

    Het eerste waar je in moet investeren als je een eigen site op het net wil brengen, is een domeinnaam. Een domeinnaam die eindigt op .BE of .COM . Niet alleen omdat dit veel professioneler is, maar vooral omdat je dan veel makkelijker te vinden bent.

    Probeer een domeinnaam te vinden die origineel is, die herkenbaar is, en die vooral van jezelf is.

    Mijn zaak heet ‘NAILO’, het zou dus ontzettend dom zijn als ik een domeinnaam zoals konijn.be zou nemen. Is niet herkenbaar en is ook niet van mezelf.

    Mijn domeinnaam van deze blog komt van wordpress, maar er bestaan talloze andere manieren.

  2. Een ‘over’ pagina

    Als ik voor de eerste keer op een site of een blog kom, klik ik meestal rechtstreeks door naar de ‘over’ pagina. Als zo’n pagina goed geschreven is, vind je hier een korte samenvatting van wat de site/blog te bieden heeft én leer je de persoon achter de site/blog kennen!

    Dus is deze pagina de ideale manier om meteen een klik te maken met je bezoekers!

  3. Een informatie pagina

    Niets is vervelender dan nergens een emailadres of telefoonnummer te vinden op een site. Zo kom je niet alleen onprofessioneel over maar raak je ook gemakkelijk je potentiële klanten kwijt.

  4. Consistentie

    Wees consistent aanwezig, toon door regelmatige updates aan je klanten dat je nog steeds actief bezig bent met je business. Dit kan je door blogberichten op datum/tijd te zetten, door regelmatig nieuwe foto’s up te loaden en door actuele acties te tonen.

  5. Sociale media toevoegen

    Je kan er haast niet meer naast, social media is overal aanwezig. De bedrijven die zonder social media overleven zijn erg zeldzaam en zelfs met uitsterven bedreigd. Probeer te zoeken waar jouw doelgroep het meeste aanwezig op is (dat kunnen er ook meerdere zijn!). Wanneer je deze gevonden hebt, kan je beginnen met handige links op je blog/pagina te zetten naar je social media-accounts.

  6. Favicon

    Een favicon is dat kleine prentje die je bovenaan in je browserbalk kan vinden. Wie dit heeft, komt vaak professioneler over dan iemand die dit niet heeft.

  7. Nieuwsbrief

    Met een nieuwsbrief bereik je op korte tijd veel meer mensen dan dat je het elders zou proberen. Enige voorwaarde wel is, is dat je je eigen mailinglist moet opbouwen. Niemand gaat zich zomaar zonder enige reden inschrijven voor jouw nieuwbrief. Wees hier in creatief, en je zal zien dat het effect heeft.

    Zet een handige ‘sign in’-knop op je site die goed zichtbaar is, en beloon diegene die zich inschrijft. Mailchimp is hier een goed programma voor.

  8. Foto’s

    Niets is saaier dan een boek met ellenlange teksten, zonder enige prent op foto. Dat geldt ook zo voor op jouw site. Voeg hier en daar een leuke foto toe, die (potentiële) klanten aanzet tot verderlezen. Kijk wel uit dat je foto bij je thema past. Midden in de zomer een sneeuwfoto posten is NOT done.

  9. Maak hem mobiel

    Smartphones/tablets zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Wie geen smartphone heeft, wordt zonder meer scheef bekeken. Zorg dus, dat je site/blog ook mobiel bereikbaar is. Zo bereik je weer een groter publiek en zorg je ervoor dat je klant kan genieten van jouw pagina vanuit zijn/haar luie zetel. Win-win!

 

Zijn er dingen die jij nog niet gebruikt maar die je wel gaat introduceren? Zijn er dingen die jij al gebruikt en die ook zijn nut heeft bewezen?
Laat je reactie hieronder achter, en wie weet leren we nog van elkaar bij!

Groetjes
Kimberly

 

Volg:

4 Reacties

  1. Harriet Standaard
    3 februari 2016 / 11:24

    Kimberly, hoe kom je op het idee om dit te plaatsen? Behale .be of .com heb je ook .nl , ik wel in ieder geval.
    Maar het starten van….pff moeilijk hoor ik weet niet eens een naam.
    Groetjes Harriet xxx.

    • admin
      3 februari 2016 / 13:46

      Hallo,

      Ja inderdaad Harriet, dat klopt! Maar omdat ik vooral Belgische klanten heb, heb ik me daar op gefocust. Er bestaan er zoooo oneindig veel verschillende domeinnamen. Ik moest ergens een grens trekken 😀 ! Oh, er komt een post aan waar ik in uitleg hoe je op een leuke manier veel originele namen kan vinden. Volg de blog of de facebookpagina om op de hoogte te blijven 😉

      Succes!

    • Kimberly
      11 september 2016 / 18:59

      Dat begrijp ik, al word je wel sneller professioneler gezien als je wél een domeinnaam hebt. Ook met het oog op samenwerkingen is dit vaak een vereiste.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge