Dé tip voor de meest spectaculaire bedrijfsnaam

Dé tip voor de meest spectaculaire bedrijfsnaam

Je wil niet weten hoé lang ik heb moeten zoeken naar een passende bedrijfsnaam voor mijn zaak. Urenlang heb ik er van wakker gelegen. Geen enkel moment dacht ik het licht te zien. Maar, na een tijd had ik dé manier gevonden. De manier om de meest creatiefste, de meest originele en de meeste spectaculaire bedrijfsnaamnaam te bedenken!

En de oplossing voor een bedrijfsnaam is poepsimpel..

Neem een blad papier, en schrijf zoveel mogelijk woorden op die jou en jouw zaak typeren. (ja, ook van jezelf, want jij bént jouw zaak).
Bijvoorbeeld:

 

– Vreugde

– Plezier

– Positief

– Dynamisch

– Ambitieus

– Schattig (geef toe, iedereen is wel eens schattig)

 

Nu, wanneer jouw lijstje lang genoeg is, is het tijd voor het échte werk.

Ga naar Google Translate, en vertaal jouw woorden in de meest gekke talen 😀

 

– Joy, alegría, poza, furaha, Gioia

– Piacere, placer, pleasure

– Positivo, Positibo, Positivan

– Dinámica, Dinamiese, Dinamico

– Ambitioso, asmo handiko, ambiciozan

– Sladak, Dulce, Panlasa, Reka

Dat zijn klanken en woorden waar je 5 minuten geleden nog niet aan dacht he?

Nu is het de kunst om deze woorden eindeloos te gaan combineren.

Een belangrijke tip hierbij is dat je echt all the way moet gaan.

De betekenis moét niet echt iets betekenen, of, het woord moet niet écht bestaan. Zolang jij maar weet waar je naam voor staat. Dat is het allerbelangrijkste.

Wist je bijvoorbeeld dat ‘Dolce Gusto’ als betekenis ‘Schattige smaak’ heeft? Eigenlijk een naam die op niets slaat. Zeg zelf, smaak kan toch helemaal niet schattig zijn? Maar toch kan je niet ontkennen dat het wel ongelooflijk goed in de oren klinkt.

Laat je weten welke naam jij hebt gevonden?

 

Groetjes
Kimberly

Volg:

1 Reactie

  1. 23 augustus 2016 / 10:59

    Oh dat vind ik een leuke tip, het vertalen van je steekwoorden! Je hebt dan wel als nadeel dat het mogelijk niet zo gemakkelijk te spellen is, maar het kan wel goed in het gehoor liggen. Waarschijnlijk moet je eigen naam er dan wel bij om toch tot een beschikbare domeinnaam te komen. Dinamico-Armande, ja had gekund. 🙂
    Mijn bedrijfsnamen waren in een vloek en een zucht bedacht, meer intuïtie dan onderzoek. Bij de naam De Blije Ekster snappen mensen vrij snel dat het om kralen en sieraden gaat.
    Armande onlangs geplaatst…Hoe een naam voor een bedrijf verzinnen? 4 tips!My Profile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge